Massasjeterapi

MASSASJETERAPI

Smalt bilde massasje av dame

 

Det tilbys følgende massasjetyper: Rygg/nakkemassasje, kroppsmassasje, koppemassasje og triggerpunkt/sportsmassasje.

 

RYGG/NAKKEMASSASJE

Rygg/nakkemassasje er en 30 minutters massasje på rygg, skuldre og nakke.

Anbefales blant annet ved: Muskelplager i rygg, nakke og skuldre, hodepine, senebetennelse, kjevespenninger, nedsatt sirkulasjon, nedsatt bevegelighet mm.

Resultatet av behandlingen er ofte at man får mindre muskelsmerter/plager, får mer energi og bedre søvn.

Har du konkrete plager så jobber jeg for å løse opp i det. Kan velge mellom mer overfladisk eller dyptgående massasje.

KROPPSMASSASJE

Kroppsmassasje er en 45 minutters massasje på legg, lår, rygg, skuldre og nakke. Det brukes enten muskelkrem eller massasjeolje. Kan velge mellom en mer beroligende og avslappende massasje eller en dyptgående massasje der man jobber mer i dybden der det sitter spenninger.

Dersom du har muskelplager så liker jeg å jobbe der jeg finner spenninger for å løsne dette opp.

Anbefales blant annet dersom man har muskelsmerter, kramper, nedsatt bevegelighet, strekkplager, hodepine, dårlig søvn, stressrelaterte plager, utbrenthet, lite energi, idrettsskade, senebetennelse mm

Ved en slik type massasje oppleves det ofte at man føler seg avslappet, sover bedre, mindre smerter, mer energi mm.

SPORTSMASSASJE

Idrettsmassasje er en spesifikk, stimulerende og dypere form for klassisk massasje hvor formålet er å øke idrettsutøverens prestasjon, bearbeide skader, forbedrer rehabiliteringen etter en treningsøkt og for å redusere stress, nervøsitet eller konsentrasjonsproblemer før konkurranser eller på trening.  Teknikken varierer med idretten, og tar hensyn til hvilke bestemte muskler og ledd som er involvert.

Teknikker som blir brukt er dyptgående massasje, trykkbehandling og stimulering av triggerpunkt.

Triggerpunkt er et område i en muskel som gir smerteopplevelser i andre deler av kroppen (strålesmerter). Triggerpunkter kan oppstå som følge av skader, stress, dårlig holdning og ensformig repeterende belastning. Denne teknikken skal gi gir spenningsreduksjon og økt muskelfunksjon.

En muskelknute dannes i en muskel på grunn av nedsatt sirkulasjon av en eller flere årsaker, oftest ved stillesittende arbeid, dårlig arbeidsstilling eller hard belastning over lang tid.

KOPPING

Ved koppemassasje bruker jeg vakuumkopper for å bedre sirkulasjonen i huden/muskulaturen der blodforsyningen er nedsatt, for eksempel ved feilbelastning, overbelastning eller en skade.

Har du følgende plager kan kopping være nyttig for deg:
– Muskel/leddsmerter
– Lymfedrenasje
– Ødem- Hodepine/migrene
– Nakkesleng
– Dårlig blodsirkulasjon
– Muskelspenninger

– Opphopning av avfallsstoffer
– Nedsatt blodsirkulasjon